![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
Symfoni nr. 1 (1999-2000)
Varighed:
16 min.
Besætning:
3-3-3-3, 4-3-3-1, pauker, slagtøj (2), klaver/
celeste, harpe, strygere
Komponeret på bestiling af Symphonic
Variations of Europe i forbindelse med
MusikSommerBerlin 2000 Festival.
Uropførelse:
16/6 2000 i Tivolis koncertsal, København
Det kgl. danske Musikkonservatoriums
Symfoniorkester
Michel Tabachnik, dirigent
Et stykke smuk og særegent underfundig poesi i fire satser, nørgårdsk i sin filtrede mangelagethed, men absolut sin helt egen i spindelvævfin snørklet melodik og klanglig farverigdom.
Ursula Andkjær Olsen, Berlingske Tidende
Et forvirrende bekendtskab var den i hvert fald, og ikke mindre i lys af titlen. Der er intet monumentalt eller arkitektonisk ambitiøst over de fire meget korte satser der snarest virker som løsrevne fragmenter, måske glimtvise nedslag i et længere, imaginært forløb. Tanken er udfordrende.
...Alt i alt er det en ”symfoni” der stiller flere spørgsmål end den giver svar. Smuk og uvirkeligt drømmende i sin klang, foruroligende i sin uforudsigelighed og veg i konturerne er den måske ligefrem en polemisk kommentar til det overleverede symfonibegreb.
Jan Jacoby, Politiken
Erzähl’s noch einmal, Erik...
...Gemeinsam ist der Musik ein Duktus nervöser Unruhe. Mit jeweils etwa drei Minuten dauern die Sätze nicht lang. Ob die Methode, das gleiche musikalische Material durch wechslende Auswahl, Farbgebung, Instrumentation in neuen Aggregatzuständen zu führen, auch über symphonische Strecken trüge? Es wäre zumindest den Versuch wert.
Die Welt